zondag 23 mei 2010

Een overweging


Het Roparun team 250 Bouman GGZ is zaterdagmorgen vertrokken om de Roparun te lopen fietsen en begeleiden op vele manieren. Vanavond zijn wij ongeveer op 30 km in Belgie beland vanaf de Franse grens. Aldaar heeft de Roparun organisatie geregeld dat je in een zwembad, o.a. kan douchen. Als je even observeert zie je vermoeide Roparun-helden naar binnen gaan en in vrijwel alle gevallen komen er lachende mensen naar buiten. Als je ongeveer twee dagen jezelf niet kan verzorgen zoals je dat gewoon bent, en je mag dan douchen e.d. dan zie je de stemming verbeteren en zeggen veel deelnemers ik voel mij weer heerlijk, sterker ik voel mij weer mens. Als vertegenwoordiger van een GGZ instelling moest ik toch even denken hoe belangrijk persoonlijke verzorging is en hoe je daar van kan genieten en “je weer mens kunt voelen” En dit geldt naar mijn idee voor ieder mens.
Soms loop je tegen een ervaring aan die je eigenlijk niet meer herkend, maar er wel ineens is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten