zaterdag 22 mei 2010

De Speech van Diederik (teamcaptain)


Voor het tweede jaar verzamelen we hier met ze allen omdat we samen een doel hebben; het leven verlengen en verbeteren van anderen. Het gevoel wat ik vorige jaar heb gehad zorgde dat ik hier weer sta samen met jullie. Naast ons hoofddoel is er ook gelukkig een bijzondere mogelijkheid om onszelf uit te dagen, op fysiek, mentaal en misschien zelfs emotioneel niveau. Ik wens voor ons dit weekend , een ontspannend, maar toch volhardende paar dagen met veel lol, samenhorigheid en misschien ook nog tevredenheid van je eigen prestatie in welke vorm dan ook. Ik wil benadrukken het belang van open en eerlijk te zijn naar elkaar toe, vooral in de momenten van frustratie, moeheid of hectiek. Laten we de bedoeling van dit weekend niet uit het oog verliezen en elkaar steunen en aanmoedigen met alle inzet die iedereen geeft vanuit zichzelf.
Mensen, ik ben trots op jullie en wat we dit weekend aandurven. Ik vond het weer een prachtige ervaring, en een speciaal betrokkenheid afgelopen jaar. Over een paar dagen komen we aan op de Cool Singel en mogen we weer volledig genieten van dat soms onverklaarbaar gevoel. Veel plezier !
We zetten een voet voor, een tweede volgt en daarna de eerste opnieuw, het herhaalt keer op keer, sneller, sneller, weer langzaam……
Tempo, hou het tempo, niet te snel, we zoeken de balans uitwisseling, tussen hart, longen, geest, spieren en ziel en tussen elkaar.
Velen kunnen het niet, vertraagd, verraad en verkramp door hun lijf, voor hun lijkt de balans een werkelijkheid, zij houden een ander tempo aan, is er een balans tussen leven en dood? Hoop houdt ze in evenwicht. Wij vangen voor hun het verschil op, wij lopen voor hun, voor elkaar, voor onszelf.
Samen met hun we zetten een voet neer, een tweede volgt en daarna de eerst weer opnieuw, het herhaalt en dan lopen we, samen, we lopen samen.

Diederik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten