dinsdag 4 mei 2010

“Ach, ik fiets graag”


Corry van Oeveren is tijdens de Roparun 2010 voor het eerst fietser. Op de vraag waarom, was de reactie kort maar heel krachtig;
“Ach,ik fiets graag en ben door Wim Naaktgeboren gevraagd om mee te fietsen, heb gelijk ja gezegd !”
Na enig doorvragen geeft Corry aan;
Ik heb de afgelopen jaren wel enige ervaring met lange fietstochten. Ben 1x in de zomervakantie naar Noord Frankrijk gefietst,1x naar Zuid Frankrijk
1x naar Santiago de Compostella in twee jaar etappes. Eerst naar de Pyreneeën en het volgende jaar in Spanje de reis vervolgd. Tijdens deze vakanties fietsen we tussen de 70 en 100 km per dag met volle bepakking. Andere zomervakanties fiets ik dagelijks ongeveer 50 km.
Mijn trainingsschema voor de Roparun 2010 ging als volgt;
De eerste maanden van dit jaar heb ik niet veel meer gedaan dan naar het werk fietsen. Dat was eerst 5 km en is nu plus minus 15 km heen en terug.
In de afgelopen weekenden heb ik extra gefietst soms in de morgen 4 uur dan weer een rustpauze en in de late middag weer een keer. Het afgelopen weekend ben ik ook weer behoorlijk nat geworden met dat vervelende (lees: rot) weer.
Mijn doel als fietser is om de lopers te begeleiden en de route te lezen. Verder hoop ik dat ik de lopers in heuvelachtig en bergachtig gebied bij kan houden. We hebben namelijk minimaal 1 berggeit bij de lopers die we begeleiden. Die stond ons tijdens het trainingsweekend boven op een heuvel in Limburg op te wachten. Ik ging toen wel twijfelen. Ook daarom neem ik af en toe de Van Brienenoordbrug als extra training. Verder doe ik nu zo veel mogelijk per fiets om zitvlees te kweken …want dat heb je zeker weten wel nodig.

Ik heb een goed gevoel over het team, zeker na het trainingsweekend in Limburg als voorproefje .. en ik denk dat iedereen zijn best doet als het zo ver is.
Nou GROETJES en SUCCES met onze tocht

Met vriendelijke groet,
Corry van Oeveren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten